Case: Weten is voortaan efficiënt meten bij House of Talents

House of Talents heeft 11 gespecialiseerde divisies die bedrijven ondersteunen in het vinden van gekwalificeerde medewerkers in knelpuntberoepen, of kandidaten zelf aan de geknipte job helpen.

De uitdaging...

Deze 11 entiteiten, met namen als Care Talents, Science Talents en zelfs Technical Talents, vormen samen een bruisende en dynamische familie. Maar net zoals in elke grote familie, kan het soms een uitdaging zijn om alles gestroomlijnd te houden. De meetprocessen en verwerking van digitale data zitten nog niet overal helemaal op één lijn.

Na een grondige audit bleek dat er nood was om hun bestaande GA4-setup en Google Tag Manager-setup overzichtelijk en beheersbaar te maken. Tussen de verschillende afdelingen werden onder andere verschillende advertentieplatformen gebruikt, stonden aparte triggers per afdeling ingesteld wat resulteerde in inconsistenties en hiaten in de meetopstelling. Dringend tijd voor uniformiteit dus! 

Onze oplossing

In de eerste fase werd er een gedetailleerd meetplan opgesteld en alle benodigde meetpunten geïdentificeerd. Op basis hiervan hebben we een gestroomlijnde architectuur ontwikkeld voor Google Tag Manager , GA4 en de betrokken advertentieplatformen. 

Hoe hebben we dat gedaan?  

  • Efficiënte architectuur: Door een grondige en efficiënte aanpak hebben we het aantal te meten tags met 56% weten te verminderen en het aantal triggers met 72%. Dit heeft geleid tot verbeterde laadtijden voor de klanten en een eenvoudig te onderhouden omgeving voor de medewerkers. 
  • Consistente metingen: We hebben ervoor gezorgd dat alle platformen, zoals Google Ads, Facebook en LinkedIn, op dezelfde manier meten en rapporteren. Hierdoor kunnen we uniforme meetwaarden en naamgeving hanteren voor alle afdelingen binnen House of Talents. 
  • We hebben GA4 toegankelijk gemaakt voor een breder publiek en ingericht volgens de vertrouwde Universal Analytics-indeling. Hierdoor kunnen gebruikers moeiteloos rapporten en cijfers terugvinden op de bekende locaties. 
  • Alles is modulair en uniform opgezet, waardoor de GTM/GA4-setup flexibel en schaalbaar blijft. Dit stelt House of Talents in staat om moeiteloos nieuwe functies, afdelingen en meetmomenten toe te voegen.

Dankzij de optimalisatie van de digitale meetoplossingen hebben de afdelingen binnen House of Talents nu een duidelijk overzicht van hun online prestaties.

Consistente metingen en rapportages bieden beter inzicht en ondersteunen datagestuurde besluitvorming. Bovendien hebben we een slim meet- en controlesysteem ontwikkeld waarmee House of Talents nauwkeurig de ROI van de betrokken advertentieplatformen kan volgen en bedrijfsmatige beslissingen fijnmazig kan doorvoeren. 

Daarnaast hebben we inhouse training verzorgd voor de medewerkers, zodat zij optimaal kunnen werken met het meetsysteem en GTM en GA4 effectief kunnen onderhouden en uitbreiden. Hierdoor kan House of Talents de meetoplossingen zelfstandig beheren en maximaal rendement halen uit de samenwerking met Aria. 

Wilt u ontdekken of uw digitale marketingstrategie baat heeft bij een audit, optimalisatie of grondige herwerking? Neem gerust contact met ons op! 

Hoe House of Talents de samenwerking ervaart

We vroegen aan Cedric hoe hij de samenwerking ervaart:

Aria wist onze complexe uitdaging snel te vertalen naar een duurzame oplossing. Doordat we al onze data nu nog slimmer weten te capteren, zijn onze campagnes veel performanter dan voorheen. Zeer fijne samenwerking!

Over House of Talents

House of Talents is een dienstengroep gespecialiseerd in het invullen van knelpuntprofielen. Met 11 verschillende afdelingen, georganiseerd per type talent, en meer dan 4500 medewerkers helpt House of Talents kandidaten in diverse arbeidsmarktdomeinen aan werk. Van sales en zorg tot finance, HR en engineering, biedt House of Talents op maat gemaakte oplossingen voor klanten.

Wilt u ontdekken of uw digitale marketingstrategie baat heeft bij een audit, optimalisatie of grondige herwerking? Neem gerust contact met ons op! 

Ontdek wie wij al hielpen

een toontje hoger te zingen.

De mensen achter Aria lieten ook Allianz, AP Hogeschool Antwerpen, Bayer, Blavier, Brandon & Branda, Brantano, De Watergroep, Diabetes Liga, DPG Media, Duvel Moortgat, French Beans, Hydroscan, Jakobus en Corneel, House of Talents, Jaguar Land Rover, Keppens Design & Communication, Keyware, Korian, Libeco, Novartis, Ping!, Solyd, Thomas Cook, Toerisme Limburg, Ubiway Retail, Wolters Kluwer, Xylos en vele anderen een toontje hoger zingen.

Ontdek wat we samen

kunnen realiseren.

Op zoek naar meer online visibiliteit en rendement op basis van heldere communicatie, doordachte strategieën en een nuchtere aanpak? Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek met welke partituur we uw merk een toontje hoger helpen zingen.

Klaar voor meer succes?

Bel of mail ons vrijblijvend.

Laat ons weten wat wij voor jou kunnen betekenen, dan steken we de koppen bij elkaar.

Wij helpen je graag verder!