Case: Strategische marketing consultancy voor Solyd

Solyd, de grootste online bouwmarkt van België, is hét referentiepunt voor doe-het-zelvers die hun technieken in huis eigenhandig willen installeren. Ze onderscheiden zich van concurrenten door klanten in staat te stellen hun materialen aan te schaffen tegen transparante prijzen, waarbij ze zélf kunnen kiezen waar en wanneer ze professionele hulp nodig hebben.
Dit geeft klanten zelf de volledige controle over hun budget tijdens de bouw of renovatie van hun huis.

De uitdaging...

Solyd had behoefte aan meer dan alleen uitvoerende digitale marketing ondersteuning. Ze zochten een partner die hun eigen sterk team kon uitdagen en met hen mee kon denken.

In 2021 begon zo een strategische samenwerking tussen Solyd en Aria toen marketingmanager Sylvie De Paepe ons benaderde voor consultancy rond digitale marketing.

Onze oplossing

We werken met een combinatie van verschillende consultancydiensten, waarbij we enerzijds strategische sparringsessies houden met Sylvie en haar team, en anderzijds onze expertise aan de dag leggen om geavanceerde technische oplossingen uit te werken.

De strategische sparringsessies zijn niet alleen gezellig, maar ook gevuld met uitdagende gesprekken over variërende topics betaalde digitale campagnes in Google, of zakelijk advies over interne rapportages voor verschillende doelgroepen (van marketingcollega’s tot de directiekamer).

De technische vraagstukken behandelen dan weer oplossingen zoals geavanceerde trackingsystemen, of specifieke ondersteuning voor een campagne.

Hoe Solyd de samenwerking ervaart

We vroegen aan Sylvie hoe zij de samenwerking ervaart:

“Ik waardeer de uitdagingen die Aria mij voorlegt en de gezamenlijke bepaling van de strategische richting. Dit stelt mij in staat om me te concentreren op mijn uitgebreide rol als Marketing Manager, terwijl ik kan steunen op dezelfde ervaring en kennis als wanneer er een agency de uitvoerende rol op zich zou nemen.”

Over Solyd

De samenwerking tussen Aria en Solyd is gebaseerd op gedeelde waarden rond kennisdeling en transparantie. Duidelijke en open communicatie, en een sterke focus op het eindresultaat bij de klant, elk binnen onze eigen specialiteit.  Dit stelt ons niet alleen in staat om elkaars ondernemerschapsstijl te waarderen, maar elkaar ook te versterken als partner.”

Benieuwde doe-het-zelver? Neem zeker een kijkje bij Solyd op www.solyd.be. Voor meer informatie over onze digitale marketingoplossingen, neem een kijkje op de website of contacteer ons gerust via hello@aria.be.

Ontdek wie wij al hielpen

een toontje hoger te zingen.

De mensen achter Aria lieten ook Allianz, AP Hogeschool Antwerpen, Bayer, Blavier, Brandon & Branda, Brantano, De Watergroep, Diabetes Liga, DPG Media, Duvel Moortgat, French Beans, Hydroscan, Jakobus en Corneel, House of Talents, Jaguar Land Rover, Keppens Design & Communication, Keyware, Korian, Libeco, Novartis, Ping!, Solyd, Thomas Cook, Toerisme Limburg, Ubiway Retail, Wolters Kluwer, Xylos en vele anderen een toontje hoger zingen.

Ontdek wat we samen

kunnen realiseren.

Op zoek naar meer online visibiliteit en rendement op basis van heldere communicatie, doordachte strategieën en een nuchtere aanpak? Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek met welke partituur we uw merk een toontje hoger helpen zingen.

Klaar voor meer succes?

Bel of mail ons vrijblijvend.

Laat ons weten wat wij voor jou kunnen betekenen, dan steken we de koppen bij elkaar.

Wij helpen je graag verder!