Home > Expertise > Case: Performance marketing voor Loopbaanexpert

Case: dubbel zoveel resultaat met hetzelfde budget voor Loopbaanexpert

Case: dubbel zoveel resultaat met hetzelfde budget voor Loopbaanexpert

Loopbaanexpert is één van de grootste loopbaancentra in Vlaanderen en helpt werknemers en zelfstandigen om zichzelf te ontwikkelen door middel van loopbaanbegeleiding. In een sector waar behoorlijk wat andere spelers op de markt zijn, is het belangrijk om online aanwezig te zijn én te scoren. Loopbaanexpert contacteerde Aria in maart 2019 met de vraag het rendement van hun huidige investeringen in online advertenties op te trekken.

De uitdaging …
De uitdaging …

Hoewel Loopbaanexpert reeds samenwerkte met een marketingbureau, voldeden de resultaten niet helemaal aan de verwachtingen. Het bedrijf ging op zoek naar een partner die korter op de bal kon spelen en de nodige kennis en technische expertise in huis heeft om maximaal resultaat te halen uit digitale marketing en advertenties.

Onze oplossing
Onze oplossing

Loopbaanexpert investeerde al een hele tijd in Google Ads en Facebook, maar behaalde er niet de gewenste resultaten mee. Dus gingen we voor hen aan de slag op basis van onze beproefde strategie: we plozen haarfijn uit wat Loopbaanexpert echt wil bereiken en met welk wensen en vragen hun klanten bij hen aankloppen.

We aligneerden vervolgens de doelstellingen van de eindklanten met die van het bedrijf. De klanten, waaronder werknemers en zelfstandigen, willen een partij vinden die hen kan helpen terug zin te vinden in hun werk, die hun loopbaan kan helpen richting geven of die kritisch en objectief naar hun loopbaan konden kijken. De doelstellingen van Loopbaanexpert? Meer kwalitatieve inschrijvingen ontvangen van mensen die ze daadwerkelijk kunnen helpen en die voldoen aan de wettelijke vereisten om in aanmerking te komen voor loopbaanbegeleiding.

Op basis van deze bevindingen bouwde Aria digitale campagnes die niet zomaar steunden op het buikgevoel van de klant of op persoonlijke voorkeur, maar op data. We testten talrijke boodschappen, nuances, thema’s en verwoordingen in multivariate testmodellen en experimenteerden met diverse campagnetypes, kanalen en media. Dankzij de haarfijn uitgedachte boodschap, een strakke planning, de diepgaande kennis van de kanalen, gespecialiseerde software en artificiële intelligentie, wisten we al snel grote verbetering te realiseren.

Terwijl de klant een kost per conversie in gedachten had, konden we deze al snel reduceren tot 60% van de gewenste prijs per conversie. Bovendien boeken we 200% tot 300% meer resultaat dan de vorige partner, voor hetzelfde budget.

Hoe Loopbaanexpert de samenwerking heeft ervaren
Hoe Loopbaanexpert de samenwerking heeft ervaren

Aria werkte rechtstreeks samen met zaakvoerder Kristof Vermeire en een aantal interne betrokken medewerkers. We vroegen aan Kristof hoe hij onze samenwerking ervaart:

Voordat we met Aria in zee gingen, werkten we samen met een bureau. Intern hadden lieten we twee van onze mensen een jaaropleiding over digitale marketing volgen, zodat zij over een stevige basis beschikten en met het bureau konden meedenken. Al snel merkten we dat de resultaten op zich niet slecht waren, maar dat er een zekere expertise ontbrak. Ook de communicatie met het bureau verliep vaak via meerdere partijen, wat niet erg efficiënt was. Dus gingen we op zoek naar een andere partij en kozen we bewust voor een partner met een diepgaandere expertise in digitale marketing en advertising. Zo kwamen we uiteindelijk bij Dimitri van Aria terecht. Al tijdens de eerste gesprekken merkten we dat hij heel goed wist waarover hij sprak en dat hij een ruime technische achtergrond heeft.

De samenwerking met Dimitri verloopt zeer vlot. Hij begeleidt ons in onze digitale marketingstrategie en optimaliseert onze eigen ideeën en input. Ik denk dat het voor hem wel fijn is om te werken met mensen die al enige kennis van digitale marketing hebben. Wij zien Aria als een partner en niet louter als een uitvoerende partij. Onlangs hebben we zelf twee campagnes opgezet die Dimitri nu superviseert en coördineert.

Dimitri is iemand die je ‘zijn goesting moet laten doen’, in die zin dat wanneer je hem de nodige ruimte geeft, hij zijn tanden zet in elk project en verwachtingen weet waar te maken met de financiële middelen en zijn eigen kennis die hij ter beschikking heeft. Hij houdt zich aan afspraken en is tijdens lopende campagnes vlot bereikbaar, waardoor we telkens snel kunnen bijsturen wanneer nodig. De campagne die hij van onze eerdere partner overnam kost ons nu even veel, maar we boeken wel dubbel zoveel resultaat!

Over Loopbaanexpert
Over Loopbaanexpert

Loopbaanexpert helpt mensen, zowel werknemers als zelfstandigen, om zichzelf beter te leren kennen en zichzelf te ontplooien. Hiervoor werken ze met loopbaancoaches die ze zelf opleiden en die exclusief voor Loopbaanexpert werken. U kunt bij Loopbaanexpert onder meer terecht voor loopbaanbegeleiding, om een betere werk-privébalans te realiseren of voor een vlotte re-integratie op de arbeidsmarkt na een burn- of bore-out. Meer info vindt u op www.loopbaanexpert.be.

Loopbaanexpert is één van de drie pijlers van Andress Consulting, het bedrijf van Kristof Vermeire. Daarmee zet hij tevens in op selectie en rekrutering, de coaching van werkgevers om de retentie te verhogen en persoonlijke coaching op basis van een persoonlijkheidsmodel.

  • digitale marketingplannen
  • digitaal marktonderzoek
  • performance marketing audits
  • dashboarding en analytics
  • whitelabel diensten voor marketingbureaus
  • training voor digitale marketingbureaus
  • a-z begeleiding van marketingmanagers
  • opleidingen
  • inhouse consultancy

onze diensten

Case: Performance marketing voor Loopbaanexpert
Case: Performance marketing voor Loopbaanexpert
Case: Performance marketing voor Loopbaanexpert
Case: Performance marketing voor Loopbaanexpert
Case: Performance marketing voor Loopbaanexpert
Case: Performance marketing voor Loopbaanexpert