Native advertising:
authentieke sponsored content

ik wil meer resultaat

Native advertising: authentieke sponsored content

ik wil meer resultaat
Home > Expertise > Digitale Marketing > Native advertising: authentieke sponsored content

Native advertising: authentieke sponsored content

Native advertising: authentieke sponsored content

Contentmarketing is tegenwoordig dé manier om uw merk in de kijker te zetten. Whitepapers, artikels, bedrijfsblogs, infographics, video’s, e-books … Noem maar op. Door veel content te schrijven en te publiceren, en dus waarde weg te geven, bouwt u autoriteit en vertrouwen op. Dat wordt ook wel eens ‘thought leadership’ genoemd. Bedrijven publiceren hun content vooral op hun eigen platformen en kanalen, maar door ook te kiezen voor betalende media, kunnen ze hun bereik en naambekendheid een sterke boost geven.

maak een afspraak
Wat is native advertising?
Wat is native advertising?

Bij native advertising gaan journalistiek en marketing hand in hand. Betalende artikels, posts of blogs worden op een authentieke manier geïntegreerd in de redactionele content van een online of offline platform. Denk maar aan de traditionele advertorials in de krant of in tijdschriften. Maar dat kan dus ook perfect online. Zo kan uw artikel als ‘aanverwant of aanbevolen artikel’ worden getoond op een blog- of nieuwssite, waardoor dit voor de lezer heel natuurlijk overkomt, want uw content wordt ook nog eens in de zelfde vorm en stijl als gewone artikels op het platform weergegeven. Native advertising heeft dus ook veel weg van contextual advertising: doordat uw content in een relevante context wordt getoond, krijgt de gebruiker niet het gevoel dat hij naar een advertentie zit te kijken.

De voordelen van sponsored content
De voordelen van sponsored content

Native advertising betekent dat u uw content gaat ‘sponsoren’, vandaar ook de term ‘sponsored content’. Een groter bereik en relevante context zijn zeker twee grote voordelen van sponsored content, maar er is meer!

1. Surf mee op de autoriteit van de website waarop u publiceert

De website waarop u publiceert heeft reeds enige naambekendheid, autoriteit en een interessant publiek opgebouwd. Daar kunt u van mee genieten. Zorg ervoor dat uw content uit interessante, waardevolle verhalen bestaat die slechts een subtiele link met uw dienst of product bevat. Vaak is dit ook een vereiste van het platform waarop u publiceert, om zo de authenticiteit te kunnen waarborgen en een optimaal resultaat te bereiken.

2. Ontsnap aan de adblockers

De meeste internetgebruikers hebben tegenwoordig een adblocker geïnstalleerd. Niemand vindt het immers fijn om met advertenties te worden overladen. Dankzij native advertising wordt uw advertentie niet langer als een advertentie gezien en dus ook niet verborgen.

3. Uw lezers zijn kwalitatiever

Bij native advertising is transparantie en kwaliteit heel belangrijk. Lezers en websitebezoekers houden er niet van misleid te worden. Daarom wordt bij native advertising duidelijk aangegeven wanneer het om sponsored content gaat. Op die manier kan de lezer zelf kiezen of hij verder leest of niet. Dit geeft de lezer enerzijds een gevoel van onafhankelijkheid en betekent anderzijds dat wie effectief verder leest, een kwalitatievere lezer is voor u. Kortom, speel open kaart en geniet meer vertrouwen van uw doelgroep.
oep.

Native advertising op kwalitatieve themasites
Native advertising op kwalitatieve themasites

Lijkt het u wel wat om native advertising op te nemen in uw marketingplan? Dan zitten wij graag even met u samen. Aria zorgt ervoor dat uw content in een kwalitatieve context wordt weergegeven.

maak een afspraak

onze unieke no-nonsense aanpak.

onze unieke no-nonsense aanpak.

Native advertising: authentieke sponsored content
Native advertising: authentieke sponsored content
beproefd strategisch proces
beproefd strategisch proces

Door inzichten te vergaren in uw markt door middel van een digitaal marktonderzoek starten we goed geïnformeerd aan het behalen van uw doelstellingen. We bouwen een heldere informatiearchitectuur, ontwikkelen een inhoudelijke strategie en geven uw webbouwer concrete richtlijnen mee.

Native advertising: authentieke sponsored content
Native advertising: authentieke sponsored content
op maat van uw klanten
op maat van uw klanten

Meer return voor uw investering, dat is een kwestie van begrijpen wat uw klanten precies zoeken en hoe u daarop kunt inspelen. Wij ontwikkelen online
touchpoints die volledig zijn afgestemd op de noden van uw doelpubliek en de grootste kans maken op een duurzaam rendement.

Native advertising: authentieke sponsored content
Native advertising: authentieke sponsored content
optimalisatie door integratie
optimalisatie door integratie

Relevante bezoekers aantrekken gaat niet over het systematisch opvoeren van uw marketingbudget, maar over slim optimaliseren en multidisciplinair inzetten op meerwaarde voor uw bezoeker. We analyseren op basis van een diepgaande audit en optimaliseren waar nodig uw site en uw boodschap.

Native advertising: authentieke sponsored content
Native advertising: authentieke sponsored content