Native advertising:

authentieke sponsored content

Contentmarketing is tegenwoordig dé manier om uw merk in de kijker te zetten. Whitepapers, artikels, bedrijfsblogs, infographics, video’s, e-books … Noem maar op. Door veel content te schrijven en te publiceren, en dus waarde weg te geven, bouwt u autoriteit en vertrouwen op. Dat wordt ook wel eens ‘thought leadership’ genoemd. Bedrijven publiceren hun content vooral op hun eigen platformen en kanalen, maar door ook te kiezen voor betalende media, kunnen ze hun bereik en naambekendheid een sterke boost geven.

Wat is

native advertising?

Bij native advertising gaan journalistiek en marketing hand in hand. Betalende artikels, posts of blogs worden op een authentieke manier geïntegreerd in de redactionele content van een online of offline platform. Denk maar aan de traditionele advertorials in de krant of in tijdschriften. Maar dat kan dus ook perfect online. Zo kan uw artikel als ‘aanverwant of aanbevolen artikel’ worden getoond op een blog- of nieuwssite, waardoor dit voor de lezer heel natuurlijk overkomt, want uw content wordt ook nog eens in de zelfde vorm en stijl als gewone artikels op het platform weergegeven. Native advertising heeft dus ook veel weg van contextual advertising: doordat uw content in een relevante context wordt getoond, krijgt de gebruiker niet het gevoel dat hij naar een advertentie zit te kijken.

De voordelen van

sponsored content

Native advertising betekent dat u uw content gaat ‘sponsoren’, vandaar ook de term ‘sponsored content’. Een groter bereik en relevante context zijn zeker twee grote voordelen van sponsored content, maar er is meer!

Surf mee op de autoriteit van de website waarop u publiceert

De website waarop u publiceert heeft reeds enige naambekendheid, autoriteit en een interessant publiek opgebouwd. Daar kunt u van mee genieten. Zorg ervoor dat uw content uit interessante, waardevolle verhalen bestaat die slechts een subtiele link met uw dienst of product bevat. Vaak is dit ook een vereiste van het platform waarop u publiceert, om zo de authenticiteit te kunnen waarborgen en een optimaal resultaat te bereik

Ontsnap aan de adblockers

De meeste internetgebruikers hebben tegenwoordig een adblocker geïnstalleerd. Niemand vindt het immers fijn om met advertenties te worden overladen. Dankzij native advertising wordt uw advertentie niet langer als een advertentie gezien en dus ook niet verborgen.

Uw lezers zijn kwalitatiever

Bij native advertising is transparantie en kwaliteit heel belangrijk. Lezers en websitebezoekers houden er niet van misleid te worden. Daarom wordt bij native advertising duidelijk aangegeven wanneer het om sponsored content gaat. Op die manier kan de lezer zelf kiezen of hij verder leest of niet. Dit geeft de lezer enerzijds een gevoel van onafhankelijkheid en betekent anderzijds dat wie effectief verder leest, een kwalitatievere lezer is voor u. Kortom, speel open kaart en geniet meer vertrouwen van uw doelgroep.

Unieke werkwijze

die een verschil maakt.

Als ervaren digital advertising agency baseren we ons op onze eigen, bewezen modellen voor maximaal rendement en een complete aanpak die verder gaat dan even snel een campagne op poten zetten. Aria zorgt voor de juiste zichtbaarheid voor uw merk aan de hand van slimme adviezen en doordachte campagnes. 

Onze experts zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van complete strategieën en campagnes, het voorzien en opvolgen van duidelijke en meetbare KPI’s, het coachen en adviseren van uw marketeers en het opleveren van efficiënte rapportage die u in staat stellen uw merk online te laten groeien.

Digitale Advertising (of “SEA”, “RTB”, “social media advertising” enz.) enerzijds en Analytics (“dashboard”, “rapport”, “GTM”) anderzijds, zijn de bouwstenen van een integrale performance strategie. Trouwens, wist u al dat AI over onze schouder meekijkt bij dat adverteren?

Bij Aria kiezen we bewust voor een transparant model op lange termijn voor uw investering in online marketing. U betaalt voor kennis en performance aan een vast maandbedrag zodat u steeds weet waar u aan toe bent. 

Wij focussen ons bewust op advertising en zichtbaarheid voor uw merk. Uiteraard werken wij waar nodig nauw samen met andere experten, telkens specialisten in hun vakgebied, wanneer het gaat over copywriting, SEO, merkstrategie, websites…

Door de sterkte van onze partituur te combineren met de voor uw doelgroep meest harmonisch complementaire instrumenten én de stem van onze klanten gaan de resultaten van uw digitale marketing voor lange tijd als muziek in de oren klinken

Aria

Native advertising

Campagnes bouwen is geen doel, maar een middel. Samen werken we naar resultaten toe. Daarom bepalen we steeds het hoe, wat en waarom. Wat zijn je zakelijke doelstellingen en wat wil je bereiken? Kunnen wij je helpen, en zo ja, hoe?

Native advertising

Nu we het waarom kennen, werken we het hoe uit. Wat doe je al? Wat doet je concurrent? Wat zijn de verwachtingen van je toekomstige klanten? We ontwerpen een oplossing op maat van jouw uitdaging.

Native advertising

“To change your mind is the best evidence you have one.” De doelstelling nemen we doorgaans als constante, al het overige is variabel. We passen de campagnes in een cyclisch proces continu aan in functie van het resultaat, voortschrijdend inzicht, aangepaste omgevingsfactoren, enz.

Native advertising

“The proof of the pudding is in the eating.” We ontwerpen je campagnes met zorg, en zien de eerste resultaten binnenlopen. Deze éne taak is wat andere bureaus verkopen als “SEA” of “digitale advertising”. Wij kiezen echter steeds voor onze beproefde geïntegreerde aanpak.

Native advertising

Met een interactief dashboard volg je zelf de resultaten van je campagnes op, waar en wanneer je wil. Transparantie en eerlijkheid zijn onze kernwaarden. Je kan en mag bij ons overal bij. Wij volgen zelf proactief op, maar wist je dat ook gespecialiseerde AI-software een extra oogje in het zeil houdt?

Native advertising

“In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.” Wat loopt goed? Wat kan beter? Tijdelijke boodschappen die aan of uit moeten? We sturen actief bij en nemen samen in een periodiek gesprek de opgedane inzichten en uitgevoerde aanpassingen door.

Native advertising

Hoewel je op eender welk moment alle data rond je campagnes kan consulteren, maken wij maandelijks ook graag tijd voor een moment met jou. Tijdens deze (digitale) momentjes, duiden we de resultaten, geven we inzage in wat we de komende maanden willen doen en luisteren we graag naar je wensen en verzuchtingen. Al dan niet met een kopje koffie.

Native advertising

iets voor u?

Lijkt het u wel wat om native advertising op te nemen in uw marketingplan? Dan zitten wij graag even met u samen. Aria zorgt ervoor dat uw content in een kwalitatieve context wordt weergegeven.

Native advertising
Native advertising

Ontdek wie wij al hielpen

een toontje hoger te zingen.

De mensen achter Aria lieten ook Allianz, AP Hogeschool Antwerpen, Bayer, Blavier, Brantano, De Watergroep, DPG Media, Duvel Moortgat, French Beans, Hydroscan, Jaguar Land Rover, Keppens Design & Communication, Keyware, Korian, Libeco, Novartis, OMcollective, Ping!, Thomas Cook, Toerisme Limburg, Ubiway Retail, Wolters Kluwer en vele anderen een toontje hoger zingen.

Ontdek wat we samen

kunnen realiseren.

Op zoek naar meer online visibiliteit en rendement op basis van heldere communicatie, doordachte strategieën en een nuchtere aanpak? Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek met welke partituur we uw merk een toontje hoger helpen zingen.

Klaar voor meer succes?

Bel of mail ons vrijblijvend.

Laat ons weten wat wij voor jou kunnen betekenen, dan steken we de koppen bij elkaar.

Wij helpen je graag verder!