Uw banner op de site van de krant?

RTB en contextual advertising

Contextual targeting:

geef advertenties weer op relevante plaatsen

Online adverteren kan steeds slimmer dankzij de nieuwste technologieën en artificial intelligence (AI). Dankzij Real Time Bidding (RTB) wordt uw advertentie op de meest relevante plaatsen en de tijdstippen weergegeven. Zo kan een advertentie voor een verzorgingsproduct bijvoorbeeld worden weergegeven op een lifestyle blog, terwijl een ad voor een beveiligingsfirma bij een artikel over een inbraak wordt getoond. Doordat bezoekers advertenties te zien krijgen die beter bij hen passen, stijgen de slaagkansen van uw advertentie aanzienlijk.

De voordelen van RTB

Dankzij RTB en contextual advertising kunt u voor elke unieke bezoeker bepalen hoeveel u wilt bieden om uw advertentie aan deze persoon te tonen. U stelt daarvoor een doelgroep samen op basis van eigenschappen en interesses, alsook locatie en gebruikte toestellen. Automatische algoritmes zorgen er dan voor dat uw advertentiecampagne aan de ideale profielen wordt weergegeven. Bovendien wordt uw advertentie niet over een hele website heen weergegeven, maar enkel op de pagina’s en bij de onderwerpen die daarvoor relevant zijn.

Real Time Bidding of RTB biedt eindeloze mogelijkheden. Zo kunt u dankzij een koppeling met Google Analytics ook look-a-like profielen toepassen en uw advertentie laten tonen aan mensen die lijken op uw huidige klanten. Doordat u uw doelgroep zo gedetailleerd kunt targetten, gaat u efficiënt om met het budget en is contextual advertising ook toegankelijke voor kleinere bedrijven.

De uiteindelijke voordelen van Real Time Bidding en contextual targeting zijn legio:

  • Sterk geoptimaliseerde campagnes die veel beter zijn afgestemd op uw doelgroep
  • Betere leads
  • Meer ROI

Daarnaast is het ook perfect mogelijk om steeds bij te sturen en heeft u op elk moment de controle over uw advertentiebudget.

Waar kunt u

contextual advertising toepassen?

Doe een beroep op onze ervaring en expertise, en adverteer op websites die uw merk écht kunnen versterken. Denk maar aan de grotere nieuwssites zoals één, Sporza, vrtnws, Radio 1, Radio 2, MNM en meer, maar ook aan themagerelateerde websites. Zo hebben wij een waslijst aan mogelijkheden voor advertenties die aansluiten bij fashion, lifestyle, gaming, gezondheid, gastronomie, sport …

We vertellen u graag wat u van ons mag verwachten en hoe wij uw campagnes naar een hoger niveau kunnen tillen.

Contextual advertising en RTB
Contextual advertising en RTB

Unieke werkwijze
die een verschil maakt.

Als ervaren digital advertising agency baseren we ons op onze eigen, bewezen modellen voor maximaal rendement en een complete aanpak die verder gaat dan even snel een campagne op poten zetten. Aria zorgt voor de juiste zichtbaarheid voor uw merk aan de hand van slimme adviezen en doordachte campagnes. 

Onze experts zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van complete strategieën en campagnes, het voorzien en opvolgen van duidelijke en meetbare KPI’s, het coachen en adviseren van uw marketeers en het opleveren van efficiënte rapportage die u in staat stellen uw merk online te laten groeien.

Digitale Advertising (of “SEA”, “RTB”, “social media advertising” enz.) enerzijds en Analytics (“dashboard”, “rapport”, “GTM”) anderzijds, zijn de bouwstenen van een integrale performance strategie. Trouwens, wist u al dat AI over onze schouder meekijkt bij dat adverteren?

Bij Aria kiezen we bewust voor een transparant model op lange termijn voor uw investering in online marketing. U betaalt voor kennis en performance aan een vast maandbedrag zodat u steeds weet waar u aan toe bent. 

Wij focussen ons bewust op advertising en zichtbaarheid voor uw merk. Uiteraard werken wij waar nodig nauw samen met andere experten, telkens specialisten in hun vakgebied, wanneer het gaat over copywriting, SEO, merkstrategie, websites…

Door de sterkte van onze partituur te combineren met de voor uw doelgroep meest harmonisch complementaire instrumenten én de stem van onze klanten gaan de resultaten van uw digitale marketing voor lange tijd als muziek in de oren klinken

Aria

Contextual advertising en RTB

Campagnes bouwen is geen doel, maar een middel. Samen werken we naar resultaten toe. Daarom bepalen we steeds het hoe, wat en waarom. Wat zijn je zakelijke doelstellingen en wat wil je bereiken? Kunnen wij je helpen, en zo ja, hoe?

Contextual advertising en RTB

Nu we het waarom kennen, werken we het hoe uit. Wat doe je al? Wat doet je concurrent? Wat zijn de verwachtingen van je toekomstige klanten? We ontwerpen een oplossing op maat van jouw uitdaging.

Contextual advertising en RTB

“To change your mind is the best evidence you have one.” De doelstelling nemen we doorgaans als constante, al het overige is variabel. We passen de campagnes in een cyclisch proces continu aan in functie van het resultaat, voortschrijdend inzicht, aangepaste omgevingsfactoren, enz.

Contextual advertising en RTB

“The proof of the pudding is in the eating.” We ontwerpen je campagnes met zorg, en zien de eerste resultaten binnenlopen. Deze éne taak is wat andere bureaus verkopen als “SEA” of “digitale advertising”. Wij kiezen echter steeds voor onze beproefde geïntegreerde aanpak.

Contextual advertising en RTB

Met een interactief dashboard volg je zelf de resultaten van je campagnes op, waar en wanneer je wil. Transparantie en eerlijkheid zijn onze kernwaarden. Je kan en mag bij ons overal bij. Wij volgen zelf proactief op, maar wist je dat ook gespecialiseerde AI-software een extra oogje in het zeil houdt?

Contextual advertising en RTB

“In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.” Wat loopt goed? Wat kan beter? Tijdelijke boodschappen die aan of uit moeten? We sturen actief bij en nemen samen in een periodiek gesprek de opgedane inzichten en uitgevoerde aanpassingen door.

Contextual advertising en RTB

Hoewel je op eender welk moment alle data rond je campagnes kan consulteren, maken wij maandelijks ook graag tijd voor een moment met jou. Tijdens deze (digitale) momentjes, duiden we de resultaten, geven we inzage in wat we de komende maanden willen doen en luisteren we graag naar je wensen en verzuchtingen. Al dan niet met een kopje koffie.

Ontdek wat we samen

kunnen realiseren.

Op zoek naar meer online visibiliteit en rendement op basis van heldere communicatie, doordachte strategieën en een nuchtere aanpak? Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek met welke partituur we uw merk een toontje hoger helpen zingen.

Klaar voor meer succes?

Bel of mail ons vrijblijvend.

Laat ons weten wat wij voor jou kunnen betekenen, dan steken we de koppen bij elkaar.

Wij helpen je graag verder!

Ontdek wie wij al hielpen

een toontje hoger te zingen.

De mensen achter Aria lieten ook Allianz, AP Hogeschool Antwerpen, Bayer, Blavier, Brantano, De Watergroep, DPG Media, Duvel Moortgat, French Beans, Hydroscan, Jaguar Land Rover, Keppens Design & Communication, Keyware, Korian, Libeco, Novartis, OMcollective, Ping!, Thomas Cook, Toerisme Limburg, Ubiway Retail, Wolters Kluwer en vele anderen een toontje hoger zingen.

Ons aanbod

Strategie & analyse

  • digitale marketingplannen
  • digitaal marktonderzoek
  • performance marketing
  • audits, dashboarding en analytics

Digitale marketing

  • performance digital advertising
  • rtb / programmatic advertising
  • digital out of home
  • performance optimization
  • social media planning / advertising

Consultancy

  • a-z begeleiding van marketingmanagers
  • opleidingen
  • inhouse consultancy