Marketingmodellen en frameworks zijn nuttig, maar geen heilige graal. Vaak wordt er vertrokken vanuit een ideale organisatie – of zijn ze gewoon te fluffy.
Om als partner een betekenisvolle rol te kunnen spelen in de bedrijfsresultaten van onze klanten, proberen we eerst te begrijpen hoe de markt en de sector zich beweegt en hoe we hierop kunnen inspelen. Vervolgens formuleren we samen een strategie, die tastbaar vertaald kan worden in de organisatie, en in lijn ligt met jullie doelstellingen en ambities.
We bieden advies en ondersteuning op verschillende gebieden binnen het digitale landschap, gaande van een concrete digitale marketing aanpak en kanalenmix tot een go-to-market of employer branding strategie. Ook audits behoren tot onze dienstverlening, waarmee we problemen detecteren en een behapbaar stappenplan voor je uitstippelen, en persoonlijke coaching-trajecten of opleidingen zijn tenslotte
Ontdek hieronder onze oplossingen in detail, of contacteer ons gerust bij een specifieke vraag
Is de marketingstrategie die je 5 jaar geleden hebt neergelegd effectief nog diegene die je aanhoudt met het bedrijf? Zijn de waarden nog steeds dezelfde? En is het dienstenpakket zo uitgebreid dat er nieuwe doelgroepen moeten aangesproken worden? Hoe vertalen we die naar het digitale landschap, of hoe werken we met verschillende kanalen samen? Zijn er bepaalde technologieën die je groei kunnen versnellen?
Samen kijken we naar de huidige aanpak en de veranderingen om tot een opgefriste of nieuwe (digitale) marketingstrategie te komen die in het verlengde ligt van de algemene bedrijfsstrategie.
Een sterk merkverhaal is een combinatie van een helder geformuleerde visie en een sterke identiteit die de waarden uitstraalt waar je als bedrijf voor staat. Het is je identiteit, en de communicatie ervan die vertrouwen schept bij klanten, en medewerkers een gevoel geeft van trots.
Merkstrategie is veel meer dan enkel een consistent gebruik van je huisstijl, bedrijfskleuren, herkenbare typografie en professioneel ogend logo, en is de kern om je te kunnen differentiëren van de concurrentie.
Voor ons draait go-to-market om het afstemmen van je doelgroep en de bijbehorende berichtgeving en tactiek om nieuwe producten of diensten op de markt te introduceren. We streven ernaar een grotere bekendheid te creëren binnen de markt om sales qualified leads (SQL) te genereren.
Net zoals we jou graag leren kennen, leren we ook graag jouw publiek kennen. We moeten begrijpen wat hen bezighoudt en in kaart brengen welke kanalen ze frequent gebruiken. Zo kunnen we je helpen de inhoud te creëren en te delen die hen bij jouw merk doet aansluiten.
We kijken naar de verschillende persona’s en via een customer journey workshop identificeren we de sleutelmomenten binnen elke fase van het koopproces. Zo brengen we de juiste boodschappen via de juiste kanalen met de juiste concepten bij de juiste doelgroep.
Een sterk merk is niet alleen noodzakelijk voor je klanten, ook voor je werknemers is het sterk van belang. Om talent aan te trekken, behouden, en betrokkenheid te verhogen, is inzetten op je employer brand een vereiste geworden. Dit brengt HR en marketing samen om ook naar deze doelgroep consistent te communiceren over je merk.
Een expert onderzoekt op basis van een checklist en best practices hoe de huidige situatie binnen zijn domein is, analyseert die, legt de groeipunten bloot en maakt een adviesrapport om de huidige zaken te optimaliseren, en naar een hoger niveau te tillen.
Deze analyses of scans kunnen uitgevoerd worden op de verschillende digitale marketing domeinen, gaande van de verschillende advertising aanpakken, SEO en Web Analytics, tot een tracking en reporting audit.
De snelgroeiende markt eist dat elk talent zich blijft ontwikkelen, en kennis en innovatie zijn binnen digitale marketing noodzakelijk om dezelfde kwaliteit te blijven aanhouden en efficiënt te werken. Je kan bij Aria terecht voor opleidingstrajecten of coaching op maat.
Voor het opstellen van het traject wordt er gekeken naar de specifieke vraag, het huidige niveau van de persoon of groep, en concrete input van de organisatie of markt om de training te kunnen begeleiding met praktische oefeningen. Ze kunnen zowel on-site als digitaal gevolgd worden, en ook een opvolgtraject na de training met concrete begeleiding en cases is een mogelijkheid.
De mensen achter Aria lieten ook Allianz, AP Hogeschool Antwerpen, Bayer, Blavier, Brandon & Branda, Brantano, De Watergroep, Diabetes Liga, DPG Media, Duvel Moortgat, French Beans, Hydroscan, Jakobus en Corneel, House of Talents, Jaguar Land Rover, Keppens Design & Communication, Keyware, Korian, Libeco, Novartis, Ping!, Solyd, Thomas Cook, Toerisme Limburg, Ubiway Retail, Wolters Kluwer, Xylos en vele anderen een toontje hoger zingen.
Als ondersteuning van een bredere campagne wou Toerisme Limburg graag meer online zichtbaarheid. We overstegen de verwachtingen (ifv het mediabudget) en verzorgden hun zichtbaarheid op bekende (nieuws)sites. Toerisme in eigen land? Visit Limburg!
Belgische speler in luxebaden en sauna's*
Een opfrissing van de lopende campagnes en een optimalisatie van de structuur betekende voor deze klant sterk verbeterde resultaten.
*Meer informatie telefonisch beschikbaar – opdracht whitelabel uitgevoerd
Internationale verzekeraar*
De klant had te weinig conversies voor woon- of autoverzekeringen, bovendien waren de conversies te duur. Met een uitgekiende strategie wisten we hier weg mee.
*Meer informatie telefonisch beschikbaar – opdracht whitelabel uitgevoerd
Belgische afdeling van internationale bloemenwinkel*
De uitdaging was groot: De verkoop van het boeket had een maximumkost, het aantal conversies moest omhoog en de accounts dienden serieus op orde te worden gezet. Een kolfje naar Aria's hand!
*Meer informatie telefonisch beschikbaar – opdracht whitelabel uitgevoerd
Als gezond alternatief voor comfort fastfood is het niet gemakkelijk om op te boksen tegen de gekende ketens. Samen met Donki zijn we erin geslaagd om hun 3 locaties extra in de kijker en het resultaat voor de vraag naar afhaalmaaltijden te verbeteren. Arriba con Donki!
Op zoek naar meer online visibiliteit en rendement op basis van heldere communicatie, doordachte strategieën en een nuchtere aanpak? Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek met welke partituur we uw merk een toontje hoger helpen zingen.
Laat ons weten wat wij voor jou kunnen betekenen, dan steken we de koppen bij elkaar.